tag:blogger.com,1999:blog-12253733.post3564256571875417138..comments2023-10-24T17:52:06.786+02:00Comments on Manel Cunill i Llenas: Un Passeig sense autobusosManel Cunill i Llenashttp://www.blogger.com/profile/16501572636249756069noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-12253733.post-46972508383535011702015-07-07T00:40:46.221+02:002015-07-07T00:40:46.221+02:00Hola Àlex, I tant que hi ha alternatives! Algunes ...Hola Àlex, I tant que hi ha alternatives! Algunes ja les apuntes i d'altres que cal estudiar amb més detall. No comparteixo cert fatalisme de pensar que no és possible alliberar el Passeig del pas dels autobusos i recuperar aquest espai pels ciutadans. Manel Cunill Llenashttp://manelcunill.blogspot.com.es/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-12253733.post-17456732164628570372015-07-04T13:38:38.201+02:002015-07-04T13:38:38.201+02:00No crec que es tracti de resistència al canvi sinó...No crec que es tracti de resistència al canvi sinó que d'alternatives factibles. Tant de bo es pogués retirar el trànsit rodat del passeig, no només per un tema de sociabilització sino que de seguretat ja que la falta de delimitació i senyalització és, sota el meu parer, alarmant.<br /><br />Com bé diu l'Albert els carrers adjacents (Sant Joan, Convent...) no són adequats per un trànsit pesat i freqüent. <br /><br />Així doncs quines alternatives hi ha? Seria p.ex factible soterrar el trànsit d'autobusos per l'eix Passeig Manresa, Passeig i tram inicial de Rambla aprofitant el que ja s'ha fet del parquing i la nova estació amb el que això implica ? Obres eternes. O bé, p.ex adequar els carrers adjacents i limitar el trànsit de cotxes privats a veïns, serveis i treballadors.<br /><br />Cal fer propostes per fomentar el canvi.Alexhttps://www.blogger.com/profile/02513683373297867670noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-12253733.post-57674588479716128362015-07-01T22:59:24.239+02:002015-07-01T22:59:24.239+02:00Hola Albert,
Primer de tot agrair-te les teves op...Hola Albert,<br /><br />Primer de tot agrair-te les teves opinions. Entenc que suprimir el pas dels autobusos pel Passeig no és una decisió fàcil, però s'ha de fer. No comparteixo la idea que apuntes de convertir el Passeig en una estació central (molta mobilitat i poca socialització). D'altra banda, el centre creix i s'ha de pensar que deixarem al rovell de l'ou el tren i traslladarem els autobusos a la xarxa capil·lar que connecta la resta de la ciutat. El fet que els busos no parin al Passeig no vol dir que es privi l'accés dels ciutadans vinguin d'on vinguin. Avui el Passeig és un espai que expulsa a les persones o bé les confina a espais marginals. Per exemple, la vorera de la façana de llevant o els carrers contigus al Passeig. Entenc la resistència al canvi, però sense un esforç col·lectiu i compartit serà impossible recuperar aquest espai de socialització, trobada i centralitat que necessita la ciutat.<br /><br />A reveure,<br /><br />ManelManel Cunill Llenashttp://manelcunill.blogspot.com.es/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-12253733.post-34245564695380964742015-07-01T15:01:08.764+02:002015-07-01T15:01:08.764+02:00És molt fàcil i bonic dir que es vol un Passeig se...És molt fàcil i bonic dir que es vol un Passeig sense autobusos, exclusiu de vianants, però poc seriós si no s'esmenta el servei que fa i quina alternativa ofereixes. Lamentablement la configuració urbana de Sabadell ofereix poques alternatives, tal com s'ha demostrat quan s'ha hagut de desviar per les obres:<br />- Augment considerable del temps de viatge al haver de desviar els autobusos en direcció sud per la Gran Via i en direcció nord per el Carrer Narcís Giralt.<br />- El carrer Narcís Giralt i Sant Joan són carrers estrets per no és idoni el pas de l'autobús, les línies que hi passen actualment ja tenen problemes només falta fer-hi passar més línies. <br />- Amb la nova estació dels FGC al passeig és una oportunitat per fer un intercanvi model tren-bus ràpid i còmode. Sense bus al Passeig aquest intercanvi no serà possible.<br />- Degut a l'augment del temps de viatge i a tenir parades menys cèntriques fas menys competiu l'ús del bus respecte el cotxe, dificultant l'accés al Centre als ciutadans del diferents barris de Sabadell. En resum, aquesta mesura va contra l'equitat social.<br />Albert Parésnoreply@blogger.com