La repesca de les infraestructures. I l'enllaç AP-7 amb l'A-2?
Fa pocs dies que ha transcendit el resultat de la repesca de les actuacions del Ministerio de Fomento a Catalunya. Tot i que caldrà veure com i de quina manera es confirmen.
Avui per avui, es desconeixen els criteris de la revisió d'examen del ministre Blanco, però sorprenen algunes dades del resultat final. Em refereixo, per exemple, a l'execució de l'enllaç entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7 a l'alçada de Castellbisbal. Segons les fonts del Ministerio el pressupost d'execució d'aquesta actuació, actualment, és de 46,37 milions d'euros. Tot i que el pressupost total aprovat pel Consell de Ministres del desembre del 2006 era de 59,25 milions d'euros. Segurament la diferència entre el pressupostat i licitat es deu al repartiment del cost de l'obra en diferents exercicis.
Aquesta actuació és una peça clau del sistema viari de la Regió Metropolitana de Barcelona. La seva manca d'execució o endarreriment condemna a molts usuaris amb destí a la N-II o A-2 a continuar passant pel peatge de Martorell o bé col·lapsant altres carreteres comarcals. En el seu dia la concessionària Acesa (Abertis) va procurar que aquesta actuació no es realitzes. Òbviament els interessos de la concessionària eren evitar l'accés gratuït a la N-II, bàsicament, pel flux de vehicles del corredor Vallès-La Selva de l'A-7.
Si comparem el cost d'aquest enllaç amb d'altres inversions amb infraestructures no estem davant d'un projecte desorbitat. Més aviat, una actuació raonable i especialment d'elevada eficiència i productivitat. Llavors per què s'atura? Aprofita la concessionària un moment de crisi per pressionar un altre cop al Ministerio de Fomento?
A partir de les dades d'Abertis i del Ministerio de Foment es pot fer l'exercici de calcular quina és la facturació de la sortida número 25 de l'AP-7 a Martorell. És a dir, la porta d'accés a l'autovia A-2. Aproximadament estaríem parlant d'uns 10 milions d'euros a l'any. Tal com podeu comprovar un motiu de pes per pressionar al Ministerio. I aquest, amb la complicitat del Govern de Catalunya, han cedit.
Això sí, continuarem malgastant 190 milions d'euros per executar un nou tram del quart cinturó entre el Llobregat i Terrassa. No fos cas que l'economia entri en recessió!
Avui per avui, es desconeixen els criteris de la revisió d'examen del ministre Blanco, però sorprenen algunes dades del resultat final. Em refereixo, per exemple, a l'execució de l'enllaç entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7 a l'alçada de Castellbisbal. Segons les fonts del Ministerio el pressupost d'execució d'aquesta actuació, actualment, és de 46,37 milions d'euros. Tot i que el pressupost total aprovat pel Consell de Ministres del desembre del 2006 era de 59,25 milions d'euros. Segurament la diferència entre el pressupostat i licitat es deu al repartiment del cost de l'obra en diferents exercicis.
Aquesta actuació és una peça clau del sistema viari de la Regió Metropolitana de Barcelona. La seva manca d'execució o endarreriment condemna a molts usuaris amb destí a la N-II o A-2 a continuar passant pel peatge de Martorell o bé col·lapsant altres carreteres comarcals. En el seu dia la concessionària Acesa (Abertis) va procurar que aquesta actuació no es realitzes. Òbviament els interessos de la concessionària eren evitar l'accés gratuït a la N-II, bàsicament, pel flux de vehicles del corredor Vallès-La Selva de l'A-7.
Si comparem el cost d'aquest enllaç amb d'altres inversions amb infraestructures no estem davant d'un projecte desorbitat. Més aviat, una actuació raonable i especialment d'elevada eficiència i productivitat. Llavors per què s'atura? Aprofita la concessionària un moment de crisi per pressionar un altre cop al Ministerio de Fomento?
A partir de les dades d'Abertis i del Ministerio de Foment es pot fer l'exercici de calcular quina és la facturació de la sortida número 25 de l'AP-7 a Martorell. És a dir, la porta d'accés a l'autovia A-2. Aproximadament estaríem parlant d'uns 10 milions d'euros a l'any. Tal com podeu comprovar un motiu de pes per pressionar al Ministerio. I aquest, amb la complicitat del Govern de Catalunya, han cedit.
Això sí, continuarem malgastant 190 milions d'euros per executar un nou tram del quart cinturó entre el Llobregat i Terrassa. No fos cas que l'economia entri en recessió!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada