La productivitat de les infraestructures
Fa poc dies el diari El Punt publicava una crònica del periodista Oriol Mas sobre un debat celebrat a s'Agaró sobre aquest tema que tan apassiona al nostre país: les infraestructures. Segurament és un dels molts debats promogut per aquell col·lectiu que popularment ja és coneix com els de la "Cultura del ciment". La principal conclusió del debat va ser: "En temps de crisi, més important que invertir en obra pública és seleccionar bé les infraestructures en les quals s'inverteix". Fantàstic! però no només en temps de crisi, sempre s'hauria d'aplicar aquesta màxima.
A casa nostra es projecten i es construeixen centenars de quilòmetres d'autopistes que paguem i pagarem durant molts anys tots els ciutadans. Algunes d'elles de dubtosa necessitat, d'elevat impacte ambiental i social i de molt baixa "productivitat". Un acte d'irresponsabilitat política, social i econòmica esperonat per institucions i agrupacions empresarials i gremials amb interessos, legítims, però particulars. Davant d'aquests fets hem d'apel·lar a la responsabilitat cívica per aturar un endeutament i despesa pública que perpetuar una pràctica perniciosa. Com fer-ho? com saber quines infraestructures viàries s'han de fer? Crec que el més raonable seria preguntar si aquest col·lectiu estaria disposat a posar diners per pagar les infraestructures que reclamen. Entenent que el rendiment econòmic d'aquesta inversió es materialitzaria amb la competitivitat o productivitat que generaria la nova infraestructura. És molt fàcil exigir infraestructures que no pagues ni estàs disposat a fer-ho.
A casa nostra es projecten i es construeixen centenars de quilòmetres d'autopistes que paguem i pagarem durant molts anys tots els ciutadans. Algunes d'elles de dubtosa necessitat, d'elevat impacte ambiental i social i de molt baixa "productivitat". Un acte d'irresponsabilitat política, social i econòmica esperonat per institucions i agrupacions empresarials i gremials amb interessos, legítims, però particulars. Davant d'aquests fets hem d'apel·lar a la responsabilitat cívica per aturar un endeutament i despesa pública que perpetuar una pràctica perniciosa. Com fer-ho? com saber quines infraestructures viàries s'han de fer? Crec que el més raonable seria preguntar si aquest col·lectiu estaria disposat a posar diners per pagar les infraestructures que reclamen. Entenent que el rendiment econòmic d'aquesta inversió es materialitzaria amb la competitivitat o productivitat que generaria la nova infraestructura. És molt fàcil exigir infraestructures que no pagues ni estàs disposat a fer-ho.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaMalauradament, hi ha massa líders del nostre país que només sospiren per convertir-nos en un país absolutament trinxat d'infraestructures, a l'estil d'Holanda. Realment creuen que aquest model aporta felicitat a la gent i més qualitat de vida?
ResponEliminaprou "cultura del ciment", o almenys, que aquesta "cultura" esdevingui més racional.